رشته توئیت در مورد پیام رسان داخلی

اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۷


بخشی از مقدمه: ... پیام رسان احتماعی داخلی، پیام رسانی است که بیش از 50 درصد سهام آن متعلق به شخص ایرانی بوده و میزبانی آن صرفاً در داخل کشور انجام شده و امکان اعمال حاکمیت در آن وجود داشته باشد.

تبصره 2 ذیل ماده 2 بند 1_1: برای پیام_رسان_های_اجتماعی_خارجی متقاضی مجوز، انجام ذخیره سازی و پردازش داده ها در داخل کشور و معرفی نماینده رسمی حقوقی تام الاختیار داخلی الزامی است.
ماده 2 بند 2_2: اعطای تسهیلات مؤثر کم بهره برای توسعه دهندگان داخلی؛

تبصره ذیل ماده 2 بند 2_6: حمایت ها به صورت مرحله ای و در سه سطح ابتدایی، میانی و ملی و متناسب به میزان جذب کاربر، تولید ترافیک، انجام تعهدات، سطح فعالیت ها و خدمات نوآورانه و خلاق باشد و تا ایجاد سه پیام_رسان_اجتماعی_داخلی با حداقل پنج میلیون کاربر ادامه یابد.

ماده 2 بند 7: نهادها و مؤسسات دولتی و عمومی غیردولتی تبلیغات خود درمحیط پیام رسان های اجتماعی را صرفا از طریق پیام رسان های اجتماعی داخلی دارای بیش از یک میلیون کاربر فعال انجام دهند. فهرست این پیام رسان های اجتماعی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشرو به روز خواهد شد.

تبصره ذیل ماده 2 بند 8: هرگونه ارائه خدمات بانکی از طریق پیام_رسان_های_اجتماعی_خارجی ممنوع می باشد. ماده 2 بند 9: هرگونه کنترل ارتباطات کاربران پیام رسان های اجتماعی، توسط هر شخص حقیقی و حقوقی، به جز موارد مصرح در قوانین مربوط و مصوبات شورای عالی امنیت ملی، ممنوع است.

ماده 2 بند 10: مسئولیت اقدامات کاربران در شبکه_های_اجتماعی برعهده خود کاربران بوده و ارایه دهنده خدمت پیام رسان اجتماعی، موظف به همکاری با مقامات مجاز، در چارچوب قوانین و مقررات کشور است.

ماده 2 بند 11: استفاده نهادها و مؤسسات دولتی و عمومی غیردولتی از پیام رسان های اجتماعی خارجی برای مکاتبات اداری و ارائه خدمات اداری ممنوع است.

 مصوبه_شورای_عالی_فضای_مجازی [مصوب جلسات شماره 36 مورخ 1395/10/11 و 37 مورخ 1395/11/9 و 38 مورخ 1395/12/7 و 39 مورخ 1396/1/26 و 40 مورخ 1396/3/13] سیاست ه و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی *منظور از سطح میانی در توئیت 3/ رسیدن به تعداد 3 تا 5 میلیون کاربر می باشد.



You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe